w

Biedronka, Dino, Żabka, Lidl i inne. Która sieć handlowa ma najwięcej sklepów?

Biedronka, Żabka, Dino, Lidl, Auchan, Netto, Kaufland, Carrefour, Intermarche, Aldi i ABC to marki, które od lat są obecne na polskim rynku detalicznym i stały się nieodłączną częścią krajobrazu codzienności. Wielu Polaków regularnie odwiedza tysiące sklepów, marketów i punktów sprzedaży należących do tych sieci, które z powodzeniem konkurują z lokalnymi sklepami i supermarketami.

Choć Biedronka jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek w Polsce, to nie jest ona liderem pod względem liczby sklepów. Według danych z 2020 roku, najwięcej placówek sprzedaży w Polsce posiada sieć Żabka, która liczy ponad 7,5 tysiąca sklepów. Na drugim miejscu znajduje się Biedronka z około 3,3 tysiącami sklepów, a na trzecim Lidl z ponad 2,5 tysiącami placówek.

Dino, sieć sklepów spożywczych oferująca produkty w niskich cenach, posiada ponad 1,3 tysiąca sklepów w Polsce. Auchan, francuska sieć supermarketów, ma około 100 placówek, a Netto, niemiecka sieć dyskontów, liczy ponad 400 sklepów. Kaufland, należący do niemieckiej grupy Schwarz, posiada ponad 200 sklepów w Polsce, a Carrefour, francuska sieć supermarketów, ma około 200 placówek.

Intermarche, francuska sieć supermarketów, jest obecna w Polsce od 1997 roku i posiada ponad 200 sklepów. Aldi, niemiecka sieć dyskontów, ma około 150 placówek w Polsce, a ABC, sieć sklepów spożywczych należąca do Grupy Eurocash, liczy ponad 100 sklepów.

W sumie, te 11 największych sieci detalicznych w Polsce posiada ponad 16 tysięcy sklepów, co stanowi ogromną część rynku detalicznego w kraju. Dzięki swojej obecności i szerokiej ofercie produktów, te marki stały się nieodłą 

Read More

Napisane przez

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

„Powstaniec 1863”: Pierwszy taki polski film od trzydziestu lat [zwiastun]

Po zakończeniu kredytu 2 proc. rynek wróci do równowagi, a ceny mieszkań spadną