Linie lotnicze nakładają dodatkowe opłaty za bagaże, miejsca i inne dodatki. Oto, jak ich strony internetowe wywierają nacisk na reklamodawców, aby zapłacili za nie. By Stirling Kelso5 minut czytania. To nie twoja wyobraźnia: linie lotnicze nakładają coraz więcej opłat, podnosząc koszty podróży lotniczych. W całej branży przychody z tzw. sprzedaży dodatkowej – opłaty za wybór miejsc, sprawdzenie bagaży i zakup żywności, by wymienić tylko kilka – osiągną rekordowy poziom 117,9 mld dolarów w 2023 roku. To wzrost o 7,7% w porównaniu z okresem przed pandemią, wynika z ostatniego badania przeprowadzonego przez firmę konsultingową IdeaWorks i firmę wypożyczalni samochodów CarTrawler. Ponieważ ceny biletów lotniczych stały się bardziej konkurencyjne, linie lotnicze zwróciły się do sprzedaży dodatkowej w celu zwiększenia zysków. Kiedyś opłaty te dotyczyły głównie tanich przewoźników, obecnie praktyki takie jak pobieranie opłat od pasażerów za miejsca i bagaż rejestrowany są powszechne we wszystkich liniach lotniczych. Jak wskazuje badanie IdeaWorks, linie lotnicze takie jak British Airways, Air France i KLM pobierają teraz opłaty od pasażerów, aby uzyskać „lepsze” miejsca w klasie biznesowej.
w Newsy