Ozempic miał wpływ na redukcję masy ciała w akcjach junk food i producentów tytoniu, ale nie każdy analityk jest przekonany, że utrzymają wagę… By Yasmin Gagne3 minuty czytania. Po tym, jak John Furner, prezes i dyrektor generalny Walmart U.S., powiedział Bloomberg w październiku, że GLP-103s, klasa leków przepisywanych na odchudzanie, które obejmują Ozempic, Mounjaro i Wegovy, zmieniają zachowanie kupujących, w wyniku czego kupują nieco mniej żywności, akcje Mondelez (producent Oreo), PepsiCo i Hershey spadły. W rzeczywistości firmy od żywności po tytoń i lotnictwo sygnalizowały, że przygotowują się do niedalekiej przyszłości, w której konsumenci wybierają Ozempic zamiast Oreos, Moujaro zamiast Marlboros i idą po Wegovy zamiast iść do Walmartu. W ostatnich kilku miesiącach dyrektorzy oświadczyli, że przewidują zmiany popytu na niektóre produkty spożywcze. Chociaż ogłoszenia były raczej niejasne, rynek już wycenił wiadomości na akcje, które najprawdopodobniej będą miały wpływ. Analitycy z Bank of America twierdzą, że zwiększona popularność narkotyku może zmniejszyć uzależnienia, co może mieć wpływ na przemysł tytoniowy, alkoholowy i gier hazardowych. W Jefferies analitycy nawet spekulowali, że w miarę jak więcej ludzi straci na wadze przy użyciu leku, linie lotnicze mogą zaoszczędzić paliwo, ponieważ samoloty będą lżejsze… Takie oświadczenia należy traktować z odrobiną rezerwy… Wygląda na to, że za każdym razem, gdy w branży odchudzania pojawia się nowy trend – jak dieta modna, która zyskuje na popularności – dyrektorzy i analitycy szybko wyciągają przedwczesne wnioski.
w Newsy