w

Trzeba opodatkować elektryki? Kolejny kraj zmienia przepisy

Obecnie samochody elektryczne są średnio o 1/4 cięższe od swoich odpowiedników z klasycznym napędem spalinowym. Oznacza to, że kierowcy elektrycznych pojazdów muszą się przygotować na nowe opłaty, które mają zrównoważyć malejące wpływy z podatków drogowych. W szczególności, elektryczne auta segmentu B i C wypadają znacznie gorzej w porównaniu ze swoimi spalinowymi odpowiednikami.

Waga jest jednym z głównych czynników, które wpływają na wydajność i zasięg samochodów elektrycznych. W przeciwieństwie do pojazdów z silnikiem spalinowym, które wykorzystują paliwo do generowania energii, samochody elektryczne są zasilane przez baterie, które są znacznie cięższe. W związku z tym, aby zapewnić odpowiednią wydajność i zasięg, producenci muszą zastosować większe baterie, co z kolei zwiększa wagę pojazdu.

Niestety, większa waga samochodów elektrycznych przekłada się na wyższe koszty użytkowania. W niektórych krajach, takich jak Polska, opłaty drogowe są obliczane na podstawie masy pojazdu. Oznacza to, że kierowcy elektrycznych aut muszą płacić wyższe opłaty drogowe niż kierowcy pojazdów z silnikiem spalinowym o podobnej mocy. W efekcie, posiadanie samochodu elektrycznego może być droższe niż posiadanie pojazdu z nap 

Read More

Napisane przez

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

dziś, 11 mar 21:00 (TVN 7) – Za duży na bajki

W PRL-u Wojciech Korda był gwiazdą. Ukochaną żonę stracił w tragicznym wypadku